چگونه سئو کنیم؟

سئو سایت

چگونه سئو کنیم:چرا باید سایت خود را سئو کنیم:سئو یکی از روش‌های بازاریابی موتورهای جستجو است و از آنجایی که به صورت کلی وبسایتهایی که دارای بالاترین رتبه و بیشترین تکرار در صفحهٔ نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکننده بیشتری به دست می‌آورند. منظور از سئو فریب موتورهای جستجو نیست، بلکه راهکارهایی برای بهتر دیده شدن وبسایت شما توسط موتورهای جستجو و افزایش رتبه ی آن است. به عبارتی سئو روش‌ هایی برای استفاده از استراتژی مناسب سایت شما است .

روش های سئو :اعمال این روش ها منجر به قرار گرفتن وب سایتتان در موقعیت بالاتری در صفحه ی نتایج جستجو می شود. سئو پروسه ای ساده نیست، برای مثال الگوریتم رتبه بندی گوگل بیش از ۲۰۰ معیار برای رتبه بندی سایت ها دارد که به طور پیوسته آنها را تغییر می دهد. درنتیجه این تغییرات باعث میشود که رقابتی عظیم بین وبسایت هایی با حوضه فعالیت یکسان ایجاد شود و مدیران این سایت ها برای تثبیت وضعیت خود به طورر وزانه بهبودهایی را در وبسایتشان انجام دهند تا از رقیبانشان عقب نمانند و از متخصصان این حوضه برای بهبود وضعیت خود در موتورهای جستجوگر استفاده کنند ، بنابراین انجام پروسه ی سئو نیازمند داشتن پیش زمینه، دانش زیاد و صبوریست، و باید توسط متخصص سئو انجام شود.
موتورهای جست و جو به دنبال مطالب منحصر به فردی هستند که سایت شما ارائه می دهد و طبق آن ترافیک هدفمندی را به سایت شما ارائه می دهند.همان اتفاقی که در جاده ها می افتد.اگر موتورهای جست و جو نتوانند سایت شما را پیدا کنند، یا نتوانند محتوای سایت شما را به پایگاه داده ی خود اضافه کنند،شما فرصت باورنکردنی از ترافیک بازدیدکنندگان به سایت خود را از دست خواهید داد.

در خواست های جست و جو (Search queries) کلماتی هستند که کاربران در فیلد جست و جو تایپ می کنند و ارزش بالایی دارند. تجریه نشان داده است که ترافیک موتورهای جست و جو باعث موفقیت یا شکست یک سازمان میشود. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند باعث افزایش تبلیغات و درآمد آن وبسایت شود .سرمایه گذاری در سئو می تواند نرخ تبدیل استثنائی در مقایسه با انواع دیگر از بازاریابی ها به همراه ارتقاء را داشته باشد
SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.

علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند. موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی می کنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد. یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند.

به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار می دهند. هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب می کنید، شما باید از این طراح درباره بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتی که این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود.